Войти Регистрация

Дизайн
Автор: Анна Кислицкая

Як продати дизайн

Що потрібно для того, щоб вітчизняний дизайн сприймали як красиві, практичні та яскісні речі, не гірші за іноземні?

design1/2015/09/17/yak-prodati-dizajn/

На лайки у Facebook вже вистачає, а от на більш серйозні стосунки – ще ні. Ритейл предметів українського дизайну –…

На лайки у Facebook вже вистачає, а от на більш серйозні стосунки – ще ні. Ритейл предметів українського дизайну – це бізнес, але доки до нього не почнуть відповідно ставитись у першу чергу самі підприємці – «кіна не буде». Ясна річ, аби написати про ритейл українського дизайну, редакція журналу запросила його представників на очну ставку. Розуміючи, що це зустріч конкурентів ще несформованого ринку, ми очікували на різний розвиток подій і навіть подбали про аптечку, але до того, що відбулося, виявилися зовсім не готовими. Відтак констатуємо: ритейлу предметного дизайну в країні фактично не існує, а причина цього в тому, що самі ритейлери не ставляться до предметів дизайну як до товару, не вважають саму справу бізнесом і схильні радше вести популістські теревені про талановиту націю і працьовитий народ, ніж про під- писання договорів та формування асортименту. Але будемо послідовні. У бесіді про ритейл українського предметного дизайну участь беруть: Антон Загорний, керівник відділу маркетингу компанії Dizaap, Олег Клименко, CEO компанії HIS, Ольга Богданова, співвласниця Prostir 86 та Марія Дерев’янко, керівник проекту САЛОН Design Shop.

Співпраця з дизайнерами

Дизайнери – люди творчі, з ними, мабуть, не завжди легко...

 

Мария ДеревянкоМарія Деревянко (САЛОН Design Shop) : Бувають неприємні ситуації, коли дизайнер не встановлює фіксовану роздрібну вартість. Оскільки ми вже 4 роки на ринку, дещо знаємо і часто стикаємося з ситуаціями, коли дизайнер називає лише собівартість товару, а кожному з покупців чи ритейлерів називає різний відсоток від продажу. Наприклад, нашому магазину – 30%, вашому – 40%. І виходить в усіх магазинах різні ціни. Таке траплялося часто, нас почали звинувачувати, що ми обманюємо покупців. Зараз ми переводимо наших дизайнерів, з якими співпрацюємо, на підписання контрактів – це єдина можливість створити бодай намітки чесного ринку. Тому зараз ми підписуємо автора предмета лише за умови підпи- сання контракту, в якому фіксуємо умови співпраці, вартість, відсотки. Це нормальна світова практика, яка дає змогу вести чесний бізнес. Разом з тим ми рекламуємо дуже активно і в найбільших масштабах український дизайн на ресурсах журналу «Салон», у друкованих і онлайн, тож навряд чи дизайнери, які з нами співпрацюють, можуть поскаржитися на брак піару. А магазин – це магазин.

Олег Клименко (HIS): Магазин для дизайнерів – це саме саме те місце, де вони демонструють український дизайн. На мій погляд. У нас на кожного дизайнера є профайл, на кожного виробника сторінка, сайт і т.ін.

М. Д. (САЛОН Design Shop): Магазин – для продажу. А вже його демонстрація, популяризація – це робота інформаційних ресурсів. Цим займається редакція журналу та сайту «Салон». А як ви ставитеся до того, коли покупець подивився річ у вас в магазині, а потім придбав її у самого дизайнера?

О. К. (HIS): Кілька разів такі ситуації були, але переважно ми у добрих стосунках з дизайнерами, вони навіть іноді телефонують і кажуть, що до них зверталися люди з проханням продати річ, а вони давали поси- лання на наш сайт.

Ви укладаєте договір з дизайнерами?

Олег Клименко, CEO компанії HIS

 

О. К. (HIS): Ми не можемо укласти такий договір, ми не можемо заборонити дизайнерові продавати свій дизайн самостійно. Віримо на слово, сподіваємось на їхню порядність. Адже ринок не такий великий, предмети не продаються сотнями, магазинів небагато, все як на долоні. Ми зараз намагаємось пояснити дизайнерам, що з нами вигідніше працювати, ніж самостійно. Продавши річ самостійно, він заробить на 10-20% більше, але втратить набагато більше – нашу рекламну підтримку.

 

М. Д. (САЛОН Design Shop) - О. К. (HIS): А ви не помічали такої дивної закономірності, що чим уважніше дизайнер ставиться до свого виробу – тим більша кількість продажів?

О. К. (HIS): Ні, дизайнери, на мою думку, живуть у хаосі, вони думають про творчість, а не про співпрацю з магазинами.

Антон Загорний (Dizaap): Ви, Маріє, хочете поставити дизайнера в рамки фіксованою комісією, а ось Олег дає їм свободу.

М. Д. (САЛОН Design Shop): Ну, якщо ви називаєте рамками роздрібну вартість... Тобто ви вважаєте, що один і той самий предмет може десь коштувати тисячу, десь – десять тисяч, це нормально? Моя ж мета полягає у тому, аби донести дизайнерам прості, але дуже важливі правила ціноутворення. Через те, що у них таке недбале ставлення до цих процесів, ринок і розвивається стихійно і дуже повільно. Ось зауважте, такі дизайнери, як Слава Балбек, Ольга Богданова, Махно – вони організовані, і на якому рівні вони знаходяться?
Антон Загорний, керівник відділу маркетингу компанії Dizaap

А.З.(Dizaap) – М. Д. (САЛОН Design Shop): Ви на яких умовах працюєте: просто ставите комісію, чи тільки
ексклюзив продаєте? 

М. Д. (САЛОН Design Shop): У нас, насправді, є ідеї запропонувати дизайнерам створити капсульні колекції виключно для нашого магазину і, звісно ж, у такому разі ми подбали б і про виробництво, аби дизайнери на цьому нічого не витрачали, ці речі і просувалися б активніше за інші. Але наразі ми відкриті для будь-яких зрозумілих та прозорих видів співпраці.

А.З.(Dizaap):  Дизайнерам, звісна річ, сподобалася б ідея капсульної колекції. Створити, отримати за це гроші, а ви це і виготовите і продасте – взагалі супер.

Фейки

От приходить до вас дизайнер, пропонує для продажу предмет, а потім виявляється, що це фейк, копія іншого бренду. Припустімо, ви не одразу це зрозуміли – ваші дії?

Ольга Богданова (Prostir 86): Я думаю, ми одразу дізнаємося.

М. Д. (САЛОН Design Shop): Була така ситуація, я розмістила на сторінці магазину у Facebook світильник, який нещодавно з’явився у нашому продажу, а мені інший дизайнер надіслав посилання, де цей самий світильник розміщено на італійському сайті і зроблений він італійським брендом, коштує значно дорожче, але навіть називається так само. Якщо я знаю, що це підробка – продавати не буду, звісно ж. Але дуже Ольга Богданова, співвласниця Prostir 86багато є зарубіжного дизайну, і відстежити все – просто неможливо. У таких ситуаціях дуже соромно стає за самих дизайнерів.

Ольга Богданова (Prostir 86): Відрізнити підробку іноді дуже складно, але приймати її за український дизайн ми не будемо точно.

А.З.(Dizaap): Нас влаштовує, якщо це рестайлінг, переосмислення, але не копія.

О. К. (HIS): Якщо це репліка, дизайнер купив права на цей дизайн, то окей.

Ви бачите одне в одному конкурентів?...

 

Повністью інтерв'ю з ритейлерами читайте у друкованій версії журналу.

Фотограф Павло Шевчук

Теги:
дизайн и бизнесукраинский дизайн

Комментарии (0)

Добавление комментариев закрыто.