Войти Регистрация

Дизайн
Автор: Ганна Кислицька

За гроші

Художник має бути голодним. Якщо цей варіант не для вас, а ви – молодий та безперечно талановитий український дизайнер, і у вас ніде не завалявся багатий родич, треба придумати, де взяти гроші.

design1/2015/12/23/za-groshі/

Проблема українського дизайну, зокрема, ще й у тому, що він бідний. Називаймо речі своїми іменами: університети…

Проблема українського дизайну, зокрема, ще й у тому, що він бідний. Називаймо речі своїми іменами: університети не можуть забезпечити матеріально-технічною базою своїх студентів, майбутніх промислових дизайнерів та архітекторів. Далі ринок не може надати їм вдосталь матеріалів за доступною ціною, тому що в країні переважає продаж сировини на експорт, а не виготовлення якісної продукції з неї. Потім настає черга виробників зіграти свою драматичну роль: радянської системи держзамовлень більше не існує, частина виробництв розпалась, частина комерціалізована. А тут, ні сіло ні впало, молодий український дизайн – не завдяки, а всупереч цим перепонам – підіймається і щосили прагне бути. І здається, треба лише трохи грошей, невеличкий стартовий капітал. Якщо це справді так – є місце, де його можна взяти просто завтра.

Краудфандинґ

Скільки у вас друзів у Facebook? Спробуйте зібрати з кожного з них по $100 на свою геніальну ідею, пообіцявши натомість будь що: від довічної вдячності і листівок на кожне Різдво до перших реалізованих предметів. Але навіть якщо всі ці люди – ваші друзі, їх все одно треба переконати в тому, що їхні $100 не вилетять в трубу, не будуть витрачені на щось менш вартісне, ніж благодійність, і що ви не прихопите торбу з грішми та не гайнете відпочивати у лакшері-віайпі тур у Шепетівку.

Приблизно так, як «пул» ваших друзів, працює одна з найпопулярніших онлайн-платформ з краудфандинґу Kickstarter, з невеличкими поправками на масштаб: понад 9,5 мільйонів бейкерів профінансували майже 95 тисяч проектів, зібравши для них понад 2 мільярди доларів США. Непогано, як для френд-стрічки, що існує з 2009 року.

Як і все нове, Kickstarter спершу був незрозумілий і водночас простий: за просто так, без жодної спеціальної підготовки, тисячі доларів міг зібрати досить незграбний «винахід», сира ідея, яка просто сподобалася випадковим людям. Сьогодні ж Kickstarter – перенасичена конкурентами, запакована рекламою та поцінована примхливими бейкерами платформа, середня ціна старту проекту на якій – близько 50 тисяч доларів. І це все лишень для того, аби отримати той самий стартовий капітал на розвиток ідеї.

«У першу чергу Kickstarter – це платформа, на якій перевіряють ідеї. При цьому треба розуміти, що бейкери платформи – це не ті самі люди, які ходять в магазини. Аудиторія Kickstarter цікавиться розвитком технологій, стежить за ними, ці люди швидше «ловлять тему» і мають змогу проголосувати доларом за її реалізацію. Тобто Kickstarter – не показник успіху. Успішний проект, що зібрав купу грошей на платформі, швидше за все просто влучив у свою аудиторію, але кількість людей, що не знають та не користуються цим сервісом, значно більша. Тож запуск проекту на цій платформі може показати, чи варто взагалі братися за справу, але він точно не дасть уявлення про розмір ринку, – розповідає Костянтин  Александров, співзасновник компанії Jelastic, Inc та Bigsens LLC. – У чому Kickstarter справді допомагає – у визначенні того, як краще позиціонувати продукт на ринку, та в отриманні грошей на розвиток продукту. Навіть стартовий капітал у тисячі й сотні тисяч доларів – то невеликі гроші на виробництво. Не варто й сподіватися заробити щось на такій платформі навіть у разі успіху проекту. Навпаки, чим популярнішим буде ваш проект, тим ймовірніше, що вам доведеться залучати додатковий капітал для запуску повномасштабного виробництва та виконання взятих перед бейкерами зобов’язань. Багато стартаперів саме на це й розраховують – запускаючи успішний проект, вони сподіваються залучити інвесторів, які у свою чергу регулярно придивляються до успішних стартапів. Відомий проект Petcube отримав гарний початок на Kickstarter, та задля того, аби розігріти ринок і використати цей старт, їм довелося залучати більше мільйона доларів інвестицій»...

Влад ТисленкоВлад Тисленко, автор спалаху iBlazr, засновник та СЕО Concepter. Проекти на Kickstarter: iblazr 2 (зібрано $253,578, мета – $70,000), iblazr (зібрано $156,789, мета – $58,000).

«iBlazr 2 зібрав потрібну суму вже за 3 дні на платформі. Після успіху першої версії ми знали, що далі буде зростання, тому що створений нами продукт – дуже відповідає потребам аудиторії Kickstarter. Більшість покупців спалаху знаходяться в Америці, там – наш ринок, а тут, в Україні, – наша команда, в Китаї – представник, який веде переговори про виробництво. Після успіху спалаху iblazr 2 ми погодилися на дозбір коштів через іншу платформу – indiegogo, вони включили нас у свою розсилку. Отже, без знання маркетингу, американського ринку та детального вивчення власне платформи Kickstarter немає на що сподіватися. Надто багато нюансів треба враховувати, окрім оригінальності та якості самого проекту. Kickstarter дав змогу перевірити продукт, розвинути його, зробити популярним, найняти людей. По-справжньому стартувати, але масове виробництво та глобальне підкорення ринку – ще попереду».

Про інших успішних "кікстартерців" читайте у друкованому випуску "Український проект. САЛОН"

[]

Комментарии (0)

Добавление комментариев закрыто.